Namaste

Følelsen jeg har etter å ha gjenomført Shirshasana (hodestående) og så avkobling som slutten på en yogaøkt er en av de aller beste jeg vet. Jeg kjenner at jeg har brukt kroppen godt og riktig, den kjennes sterkere og samtidig fullstendig avslappet, selvtilliten er på topp.

Egentlig har jeg ikke gjort så mye yoga de siste månedene. Første halvåret av 2012 var jeg oppe i ca 3 ganger i uka. Så sa fysioterapeuten at jeg måtte trappe ned, fordi jeg har for lange hofteleddsstrekkere og hofteleddsbøyere. Det er altså ikke bare bra for kroppen med yoga. Nå gjør jeg yoga 1 gang i uka og justerer litt på Ashtangaprogrammet for å ikke trigge disse strekkerne og bøyerne for mye.

Men selv om det tydeligvis ikke bare er bra for kroppen så kjennes det utrolig bra, det kjennes riktig og godt. Jeg anbefaler Ashtangayoga om du i tillegg ønsker å få litt treningseffekt ut av økta. Men ta et kurs! Du får så mye bedre utbytte og ikke minst riktig teknikk om du lærer det fra bunn. Jeg kjenner veldig mange som har fått yogaskrekken etter å ha stukket innom på en tilfeldig time uten å kunne noe særlig. Og med yoga er det bare en ting som teller, practice, practice, practice! Det er utrolig hvor raskt du merker effekt, men da bør du gjøre det jevnlig og helst et par ganger i uka.

20130202-185501.jpg

2 responses to “Namaste

  1. Hei

    Så interessant å høre dine erfaringer. Jeg lurte på om du kan anbefale et sted å gå på kurs?

    Marte

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
