Godt nyttår, smile and bounce!

Jeg hadde ett nyttårsforsett for 2012 og det var å reise mer. Og med ferietur til India, Peru og København + jobbreiser til London, Brighton, Stockholm, Alba og Paris gikk den planen bra. Og jeg avsluttet 2012 og startet 2013 i Ho Chi Minh City, Vietnam og er akkurat nå i Phnom Penh, Kambodsja. Well done, vi fortsetter slik!

Men 2012 var bra på så mange andre måter også, jeg klarer ikke sette ord på akkurat hvorfor, bortsett fra all reisingen, men jeg tror 2012 er det beste året jeg kan huske. Kombinasjonen gode vennskap, fin jobb, kule utfordringer osv. er nok svaret. Jeg bare hatt det veldig veldig bra! Så da satser jeg på at 2013 blir minst like bra. Og for deg også!

Smile and bounce! så blir livet fint. Det sa amerikaneren som stod ved siden av meg da vi telte ned til 2013 sammen med 1 million vietnamesere. Det gjorde vi og smilene spredde seg, folk stoppet stadig vekk opp for å si Happy New Year, fordi vi så glade ut. Det er ingen klisje, du kommer langt med et smil. De to siste dagene herr i Phnom Penh har også lært meg det. Historien til Kambodsja er veldig trist, 2 millioner av landets 7 millioner innbyggere ble drept under Pol Pot og det merkes at en generasjon mennesker er borte. Men folk her er utrolig blide og fine. De sier «lady tuk tuk»? Jeg smiler og sier nei takk. De smiler og er like glade. De lærer folk om det som skjedde, men nå er fokuset på å bygge ett nytt land, og det er de stolte av.

Godt nyttår! (bildet er fra nedtellingen til 2013 i Ho Chi Minh City, utrolig gøy å være med på)

20130102-143345.jpg

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
