Landet

Har endelig landet etter Webdagene. Eller det har jeg sannsynligvis ikke, for klokka er 03.30 om natten og jeg er lys våken til tross for stort underskudd på søvn den siste uka. Men Webdagene er iallfall over og hodet mitt begynner å bli ferdig med å fordøye alle inntrykkene og tilbakemeldingene.

Jeg er altså ansvarlig for Webdagene, Norges viktigste webkonferanse. 3 dager, over 400 deltagere (ny deltagerrekord), nesten 40 foredragsholdere fra hele verden, 15 fine kolleger som staff. Det er et stort prosjekt og enormt mange ting som skal klaffe. Hjernen min har gått på høygir i nesten en mnd. nå og den siste uka har jeg knapt hatt et sekund fri. Det tar på. Men du så gøy det er!

Meg og konferansier Aslak Borgersrud på scenen under konferansefesten. Foto: Eirik Urke

Jeg er så utrolig heldig som får jobbe med det fagfeltet jeg liker aller best, nemlig web, og samtidig organisere og strukturere, fikse fester, lage nettsider og jobbe med de aller beste designerne og fagfolkene som også er mine kolleger. Men det aller aller beste er å oppleve den nydelige energien blant deltagerne. De er webentusiaster i ordets virkelige forstand.

Og det er slik at selv om evalueringen ikke er komplett enda så vet vi at årets Webdagene en suksess. Jeg sliter litt med å ta til meg alle lovordene, for underveis er jeg den som ser alt det som ikke fungerer. Men nå begynner  det å synke inn, jeg blir glad inni meg når jeg tenker på det og så stolt over det vi har laget. Hodet er fullt av ideer for neste Webdagene, for den jobben er selvsagt igang. Det tar nemlig et år den prosessen med å lage en slik konferanse. Og da er det ikke rart at det tar litt tid å lande når det er ferdig,

Jeg er samtidig full av ydmykhet. For vi lager en konferanse som koster en del, da skal vi også gi deltagerne virkelig valuta for pengene. Det krever, vi må levere og vi må fikse det som ikke funket.

Jeg ble veldig glad da jeg leste denne bloggposten etter konferansen. Hun peker på både det faglige innholdet og opplevelsen som helhet, akkurat det vi jobber så hardt for. Og jeg er så enig med foredragsholder Josh Clark, vi som jobber med web, vi har verdens kuleste jobb!

Og nå, nå må jeg prøve å sove. Lande enda litt mer.

2 responses to “Landet

  1. Grattis med godt gjennomført konferanse, jeg tror jeg kommer til å være inspirert i lang tid fremover! Elsket Josh Clark, Angela Morelli, Elaine Eksvärd, Des Traynor, Jeroen van Geel, osvosv..! Kjempebra! :)

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
