Do epic shit.

Ofte kommer jeg over sitater, bilder og plakater som gjør meg ekstra glad og motivert. Jeg synes ikke det er klisjeer, for meg er det veldig ofte leveregler. Som «Do epic shit.»  Ja, jeg vil gjøre ting som viser igjen, som betyr noe for meg, men også for andre. Som er episk.

Jeg irriterer meg egentlig litt over folk som synes det med sitater er så klisjefylt. Ja, kanskje om man bare ser, lagrer, deler og thats it. Men hva om du tenker gjennom hva det faktisk betyr. Om noe slår deg litt ekstra – betyr det at du er slik eller at du vil blir slik? Tenk gjennom det neste gang og gjør det, prøv å være slik. Kanskje det funker. Eller jobb mot det i det minste.

Jeg gjør ofte sitater og andre ting til symboler for hvordan jeg vil være og leve. Jeg har to tattoveringer. Den ene skrev jeg nettopp om, et OM-tegn som skal minne meg på å alltid gjøre yoga. Det hjelper! Hver gang jeg ser den, tenker jeg på hvor viktig det faktisk er for meg. Den første tattoveringen jeg tok er et kinesisk tegn som betyr «Courage» – jeg tok den da jeg fikk min første virkelig ansvarsfulle lederstilling. Og den har alltid minnet meg på å være modig, fordi det er viktig for meg å være modig.

Jeg følger veldig mange yogafolk på Tumblr. Fordi de poster inspirerende yogabilder. Fordi jeg synes bildene er vakre og de inspirerer meg. Sannsynligvis vil jeg aldri klare veldig mye av det jeg ser. Men det gjør likevel at jeg jobber litt hardere for komme litt nærmere.

Do something every day that scares you er et annet favorittsitat sagt av Eleanor Roosevelt. Veldig ofte når jeg er i en situasjon der noe er utfordrende eller vanskelig, tenker jeg på akkurat det. Nope, jeg har ikke gjort noe spesielt skummelt i dag, så da gjør jeg det da. Det hjelper.

«Be so good they can´t ignore you» -Steve Martin. Denne dukket også opp i en eller annen feed i dag. Ja, tenker jeg – det vil jeg være. Det er ofte det som handler om å gjøre bra ting, om styrke og om å være positivt som treffer meg. Det betyr ikke at jeg alltid er slik, at jeg alltid er sterk, at jeg alltid er glad eller modig. Selvsagt ikke. Men det er viktig for meg å være det. Det er ikke alltid så lett uten påminnelser, derfor fungerer slike sitat og symboler godt for meg. Og helt sikkert for veldig mange andre også. Så kanskje noen skal bruke litt mindre energi på å si hvor teit de synes det er… Jeg elsker det!

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
