God bok: Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping

En liten bokanbefaling fra meg. «Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping,» er skrevet av Haruki Murakami, en av mine yndlingsforfattere. Murakami løper, han løper veldig mye – sånn ca 10 km hver eneste dag. Han løper maraton og har vært med i et 100 km langt løp.

Boka er en slags kombinasjon av en selvbiografi, fortellingen om Murakamis løpeliv og hans filosofi rundt løping. Merkelig nok er det litt rart å se for seg at denne forfatteren løper så mye, så jeg blir virkelig fascinert og ganske gira på løping i tillegg. Og det er fint å få et lite innblikk i livet til mannen bak bøker som Kafka på stranden og Norwegian Wood (anbefaler begge).

Les boka om du vil bli inspirert, om du liker Murakami eller du bare vil lese en litt annerledes selvbiografi.

2 responses to “God bok: Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping

  1. Grethe Skaugvoll

    Da er boken bestilt :) Har aldri lest noe av han før, men gleder meg! :)

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
