♥ yoga

Jeg er helt hekta på yoga for tiden. Kan nok ha noe med at jeg skal til India om 3 uker ;)  Men ikke bare det, en skade i ryggen har fått meg til å ta kroppen litt mer på alvor. Og da er yoga noe av det beste jeg kan gjøre.

Jeg har trent yoga litt sånn stykkevis og delt de siste 10 årene. Har alltid likt det godt, men er veldig periodedyr i forhold til hva jeg trener. Det har også være avhengig av hvor jeg har bodd og trent og om yogaklasser har vært lett tilgjengelig.

For ca 2 måneder siden etter en litt heftig treningsstart på året (dere vet hvordan det er det der med rett etter nyttår og slikt) fikk jeg sterke smerter i korsryggen etter en styrkeøkt. Jeg var hos fysioterapeut som konstaterte at jeg nok hadde fått en liten skade takket være feil løfteteknikk (vær obs på teknikken dere!). Fikk beskjed om å tøye og bare trene veldig forsiktig en periode.

Altså kunne jeg bare glemme styrketreningen. Etter litt prøving og fundering bestemte jeg meg for å satse på yoga for fullt igjen. Da får jeg både tøyd ryggen og andre stive områder, blir mer fleksibel og får litt styrketrening. I tillegg synes jeg rett og slett det er utrolig deilig å gjøre yoga. Jeg går på noen timer på Sats (typisk klassisk yoga) og trener en del selv (mest Power Yoga).

Sa jeg at jeg elsker yoga? Jeg er faktisk helt hekta, leser masse, ser på bilder og drømmer meg bort i nydelige poses. Og ryggen min (og nakken og skuldrene osv.) er myye bedre. Denne gangen har jeg bestemt meg for å fortsette med yoga fast uansett hvilke andre treningsdiller jeg skulle få. Målet er yogaøkt minimum 3 ganger i uka. Yogatur til Goa vil nok hjelpe på motivasjonen:)

Bildet er delt med CC-lisens.

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
