New York, New York

Yey, om bare noen få dager reiser jeg til New York. For andre gang. Jeg skal dit for å delta på konferansen Web 2.0 Expo, gleder meg masse til den. Men med noen feriedager til gode og konferanse midt mellom to helger, benytter jeg selvsagt muligheten til litt ferie også. Gleder meg vilt, New York er en av mitt livs store kjærligheter.

Med mine fine kollegaer Live og Martha, må dette bare bli en bra tur. Handlelisten fra venner er allerede lang og spenner fra Cupcakesutstyr (Anne-Marie selvsagt) via sko til fotolinser og andre tekniske duppedingser. Min egen shoppingliste er jeg litt redd for å reflektere over akkurat nå;) Den er lang…

Må bare dele dette nydelige bildet av Flatiron Building i NY, en av mine favorittbygninger. Bildet er lånt fra bloggen NYC Run Fashion, en veldig inspirerende fotoblogg.

5 responses to “New York, New York

  1. God tur! Du har jo erfart New York selv, og har sikkert i tillegg fått mange tips. Drister meg likevel til å komme med to til. Om du har hørt dem eller opplevd dem før får du tåle det lell:

    Unn deg en kveldsbuffét eller bare en cosmopolitan i 48.etasje på hotellet The Marriot, Times Square. Roterende bar som gir deg hele Manhattan i løpet av 1 time. Dessert-bufféten har i tillegg en ekte sjokoladefontene you wouldn’t want to miss :)

    Rockefeller centre er jo verdt besøket alene for å få ta et bilde på den jernbjelken i løse lufta hvor arbeiderne spiser lunsj du vet. Det sies at det er bedre å se Manhattan fra toppen av Rockefeller centre enn fra Empire State building fordi man fra Rokcefeller får se på Empire State building. Jeg har prøvd begge deler og kan bekrefte det. Rockefeller har i tillegg mindre kø og koster 1/3… Men viktigst av alt: Sørg for å time det slik at du er på toppen ved solnedgang. Er du heldig er selve solnedgangen vakker. Men enda mer heftig er det å se selve Manhattan gjennom skumringstimen; Når den går fra litt disig dagtidslys til sitt intenst glødende natt-uttrykk. Overgangen skjer raskt – vel verdt å vente på hvis du kommer litt for tidlig!

    • tusen takk Jørn! tips er bra uansett. Rockefeller har jeg testet vs. Empire State og er helt enig med deg – mye bedre!

      The Marriot tror jeg faktisk jeg skal sjekke ut. Sjokoladefondanten i seg selv høres jo ut som en god grunn;)

  2. Fontene, ikke fondant. Bokstavelig talt sjokoladefontene der du kan ta f.eks. et jordbær på en pinne, og så glasere med sjokolade inne i fontenen

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
