Back to the nature

Jeg har vokst opp på bygda, med uendelige turmuligheter og høye fjell i umiddelbar nærhet. De eneste lydene var ofte elva i nærheten og fuglekvitter. De siste 10 årene har jeg derimot bodd mer eller mindre midt i sentrum, enten i Stavanger eller i Oslo. Jeg elsker asfalt, jeg elsker bylydene og jeg elsker å være nært alt.

Da jeg nå bestemte meg for å kjøpe leilighet i Oslo måtte jeg ta noen valg. Ja, jeg elsker bysentrum, men jeg har samtidig savnet veldig å ha tur- og trenings muligheter ute i nærheten, å ha balkong og utsikt + greit med plass. Alle de tre tingene får jeg uansett ikke midt i sentrum. Så da ble ett av mine krav for ny leilighet at den skulle ligge nært marka (som i en eller annen Oslomark).

En annen fordel er jo at man får litt mer for pengene utenfor sentrum. Jeg fikk alt jeg ønsket meg og litt til. Jeg bor 4 minutter fra t-banen som tar 15 minutter til Oslo sentrum, altså omtrent ingenting. Og jeg bor 4 minutter fra Østensjøvannet, som har stier videre mot Nøklevann og hele Østmarka. Jeg har god plass, jeg har balkong og jeg har utsikt. Perfekt!

Hvem kan vel motstå slike turstier i umiddelbar nærhet. Jeg har til og med begynt å like å jogge.

En rød benk, der noen har glemt igjen sykkellåsen en gang. Nå er den malt fast.

Østensjøvannet er et naturreservat og har fantastisk dyreliv. Naturfotografene står i kø.

Jeg har altså kommet tilbake til naturen, men er likevel så nært byen jeg er så glad i. Love it!

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
