Løst joggekoden

Jeg har aldri likt å jogge. Er glad i å trene det meste, men bare aldri helt fått teken på jogging/løping. Synes bare det er pes. Men nå tror jeg jammen jeg har løst koden, jeg har kommet over en eller annen terskel som ikke bare gjør at jeg synes det er helt greit å jogge, men jeg LIKER det.

Det er jeg bare så fornøyd med, for det er så enkelt å kunne jogge uansett hvor man befinner seg, trenger bare et par gode sko. Omgivelser og litt disiplin var nok det som hjalp meg. Jeg har jo nettopp flyttet og nå bor jeg 3 minutter fra Østensjøvannet. Perfekt å jogge langs vannet og det er grusvei i tillegg. Med sommervær og god tid pluss en streng stemme inni meg som presset litt ekstra, klarte jeg altså å komme dit at jeg liker jogging. Ny pulsklokke og god musikk hjelper også på;)

Jeg skal ikke skryte av at jeg løper særlig langt eller særlig fort, men det skal bli bedre. Hovedsaken er at jeg LIKER det. Oh joy!

 


12 responses to “Løst joggekoden

  1. Lucky you, et stykke igjen for min del! Men du er da kanskje klar for løperenes hellige skrift? http://www.amazon.com/Born-Run-Hidden-Superathletes-Greatest/dp/0307266303

    • Sesilie Halland

      ja, veldig deilig. Og nå vet jeg at det er mulig, så det er bare å prøve mer :) Men, tror ikke jeg er helt på løperens hellige skrift akkurat nei…

  2. Imponerende, det er litt av en kode å knekke! Jeg liker ikke å jogge, men jeg prøver å komme meg dit. Godt å lese om noen som har knekt koden, gir mer tro på at det faktisk er mulig å like å jogge når man ikke har likt det tidligere.

    • Sesilie Halland

      Må bare si at jeg er veldig fornøyd ja, hadde nesten gitt litt opp. Men det er altså mulig, så stå på. En ting som var lurt for min del var å senke farten veldig. Ble før litt for ivrig når jeg løp ute og startet alltid litt for tungt. Men ble mye bedre da jeg tvang meg selv til å løpe mye saktere enn jeg ville. Så kan man jo øke etterhvert.

  3. Det viktigste er ikke hvor langt du jogger, men at man kommer seg ut av døra og beveger på seg. Mange tar vann over hodet i starten og tror de må jogge fort og langt fra første dag, men det er som med alt muli – man må øve og trene (pun not intended) på det før man blir god på det. Og når man blir god på en ting blir det morsommere. You go girl!
    Og et tips for alle som vil jogge – land på hælen og rull over foten. Alt for mange lander midt på foten eller tåballen som ofte fører til hakkete jogging med slag oppover i beinet som gjør at man får vondt i beina (mer enn nødvendig). Og ha nye sko, ikke jogg med flere år gamle sko, bytt de ut jevnlig, minst hvert andre år.

  4. Tilbaketråkk: Godbiter uke 32 | kaffedamen

  5. Fantastisk! Jeg blir oppriktig glad når noen har oppdaget at jogging kan være gøy ;)

  6. Anja

    Hei Sesilie :)

    Ja er det ikke herlig når man klarer å knekke den joggekoden, kom selv dit for et par uker siden. Så er det så kjekt når man ser resultater og klarer å nå nye grenser hele tiden. Keep it going :) Maraton neste ;)

    • Sesilie Halland

      Heia til deg også Anja! Kjempedeilig er det. Selv har jeg neppe maratonambisjoner, men man får jo kanskje litt mer følelsen av at noe slikt kan være mulig.

  7. Anja

    Ja, ikke sant. Man vet i hvertfall at man klarer det hvis man vil. Bare det å i hvertfall ha kommet over kneiken med å ikke like det til å like det :). Håper det ellers står bra til med deg :). Må gi lyd hvis du er i stavanger en gang og vil treffes over en kaffe eller noe

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
