Nyttig videoblogg

Jeg er ikke superfan av videoblogger eller i det store og hele videosnutter på nettaviser o.l. Det irriterer meg hvis jeg må se film av en nyhet fremfor å lese om den, iallfall om jeg ikke har ett valg (må skru av musikken jeg allerede har på osv.). Men i noen tilfeller har det helt klart sine fordeler.

Nå snakker jeg ikke om filmsnutter, miniserier, ting og tang på YouTube, men de tilfeller man erstatter noe som tradisjonelt ble skrevet i blogger, eller andre nettmedium,  med video. De gangene dette virkelig fungerer bra er når man bruker videoen til å formidle noe praktisk, noe som er vanskelig å lese seg til. For eksempel har jeg til en viss grad oppfrisket strikkekunnskapene mine gjennom videosnutter. Det fungerer også veldig bra til type sminkeinnlegg, noe matlaging, treningstips osv.

Over til et virkelig godt eksempel. Marte blogger om hvordan det å få operert inn CI (Cochlea Implantat) og veien mot et hørende liv. Når hun nå har fått CI på øre to har hun tatt i bruk videoblogging for å formidle hva som faktisk skjer. Etter de to første videoene har jeg fått ett mye bedre innblikk i hva som faktisk skjer enn jeg vet jeg kunne lest meg til.

Så, heia praktiske videoblogger, de med bare prating er nok for noen andre enn meg.

 

3 responses to “Nyttig videoblogg

  1. Tusen takk for ros og veldig god kommentar! Du bekrefter for meg at det var riktig å gjøre det på denne måten!

  2. Tilbaketråkk: Tweets that mention Nyttig videoblogg | Sessy snakker… -- Topsy.com

  3. Jeg er som deg, vil helst ha tekst i nyhetssaker for eksempel. Men liker bloggen til Marte, det er veldig spennende å følge med på!

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
