Reisefeberen stiger

Jeg må reise snart, reisefeberen stiger for hver dag som går. For de som kjenner meg godt er ikke dette akkurat uvanlig. Det er likevel litt annerledes akkurat nå. Jeg har de siste årene reist til utlandet i forbindelse med jobb eller frivillig arbeid flere ganger i året. Det er det slutt på. Selv om dette ofte bare handlet om to-tre dagers turer til steder i Europa var det nok til å tilfredsstille reisebehovet mitt.

For det handler ikke nødvendigvis om å oppleve uvanlige og fantastiske ting, men det handler om å  få litt luft under vingene. Jeg elsker flyplasser, det å vite at jeg er på vei, det å høre andre språk snakkes rundt meg, det å planlegge hva jeg skal se på et nytt sted. Selvsagt står eksotiske steder høyt på listen også. Blant stedene på topp akkurat nå ligger nok de med litt sol og varme som India og Vietnam. Samtidig trenger jeg ett storbybesøk snart. Det er lenge siden jeg har vært i London, en av mine absolutte favorittbyer. New York drømmer jeg om hele tiden og Tokyo har jeg kjempelyst til å se. Jeg trenger å komme litt bort, get lost somewhere.

Det hjelper ikke på feberen at jeg i dag har jobbet for et lite reisebyrå og dermed gjort mye research på reise i sosiale medier. Jeg har rett og slett lest om reise hele dagen og feberen stiger i takt. Det er ingen tvil om at så fort jeg synes jeg kan bruke penger på det, skal få litt luft under vingene igjen!

P.s reisefeberen førte også til at jeg har byttet banner på bloggen for ørtende gang i det siste. Bildet på banneren har jeg tatt fra Top of the Rock i New York;) Jeg har også tatt bildet under som jeg fant et passende sitat til.

2 responses to “Reisefeberen stiger

  1. Er vel bare en ting å gjøre da?
    Ta en Paracet og håpe det går over…

  2. Tilbaketråkk: Tweets that mention Reisefeberen stiger | Sessy snakker… -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
