Everything is the new ”cocktail”

I dag: Sesilie debuterer i dag som «moteblogger»
I går var jeg på lanseringsfest for ny sminkekolleksjon for Make Up store. Invitasjonen sa antrekk ”cocktail.” Siden jeg ikke frekventerer for mange fester med denne antrekksspesifikasjonen måtte det litt googling til.

Flotte Google kunne fortelle meg at Cocktail primært er kort mørk kjole. Greit nok. Men denne kvelden skulle jeg først på en høyst uformell pizza, øl og spill fest og hadde ikke tid til å skifte mellom slagene. Heldigvis kunne Google fortelle meg at det var lov å ha på bukse også, men da måtte den være av fint stoff og antrekket måtte styles med veske, smykker og ikke minst høye heler. Mørk måtte den fortsatt være. Den fine silkeaktige buksa mi fikk følge av en svart topp og smykker og veske i gull(farge). Mange andre detaljer fantes også om cocktailantrekk, blant annet at kjolen om vinteren gjerne kunne være av ull. Jeg spurte selvsagt også Twitter om råd. Noen sa at det måtte være kjole, andre gikk for at bukse var ok så lenge det var fint nok stoff osv.

Jeg følte meg en smule overpyntet på pizza og øl festen, men var likevel litt bekymra for om alle skulle komme i korte kjoler på ”cocktailfesten.” En fullstendig ubegrunnet bekymring vist det seg. Folk hadde på seg alt mulig fra rosa kjole (hvilket egentlig er fy fy i cocktail terminologien) til dongeribukser og stygge buksedresser. Altså er min konklusjon som fersk «moteblogger»: Everything is the new cocktail!

Sjekk forresten bilder fra og en liten omtale av lanseringenFrk Cava sin blogg.

2 responses to “Everything is the new ”cocktail”

  1. Nå ble jeg faktisk litt letta. For da er det en sjanse for at også yours truly klarer seg i en slik setting…

  2. Godt vi hadde litt å le av og INGEN TING å bekymre oss for! Ikke alle som hverken kan te seg eller kle seg ;)

    *smask*

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
