Meat Free Monday

Jeg vil med dette slå et slag for Meat Free Monday. Matproduksjon står for 20-30 % av verdens utslipp av drivhusgasser. Kjøttproduksjon står for omtrent halvparten av dette. Til mer kjøtt vi produserer og spiser til større vil karbonavtrykket bli. Produksjon av kjøtt ligger blant de tre største årsakene til klimautfordringene. (kilde http://www.supportmfm.org)Det er ikke så mye jeg kan gjøre for  redusere utslipp siden jeg allerede går eller bruker kollektivtransport og ellers reduserer på strømforbruk og annet i den grad jeg kan. Men jeg kan spise mindre kjøtt, og det å ha en kjøttfri dag i uka burde være en enkel sak for de fleste. Bare ved å gjøre denne enkle lille endringen kan du faktisk bidra til å gjøre en stor forskjell.

På denne siden finner du oppskrifter som gjør det enklere å praktisere Meat Free Monday. Du kan  like Meat Free Monday på Facebook og ellers engasjere deg og lese mer på Meat Free Monday sin nettside.

Stella McCartney er blant de som har engasjert seg for Meat Free Monday og hun blant annet designet denne vesken. 

3 responses to “Meat Free Monday

  1. Dette var jeg ikke klar over og ja, jeg er med :)

  2. Sesilie Halland

    Sjekk ut denne norske siden med gode kjøttfrie oppskrifter http://kjottfrimandag.no/

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
