En ambivalent blogg

Det er såvidt over 9 måneder siden jeg opprettet denne bloggen. Omtrent så lang tid det tar før en baby er utviklet og bloggen er jo litt min baby. Da jeg opprettet bloggen skrev jeg dette innlegget om at jeg først og fremst laget en blogg for å ha en utropskanal utover Twitter. Jeg hadde ingen plan om hva innholdet skulle være og nettopp derfor har den blitt en blanding av det meste.

Min blogg er nemlig litt fagblogg, litt reiseblogg, litt bildeblogg, litt hva-som-opptar-meg-nå-blogg, litt meg selv – og  ja til og med bittebittelitt rosablogg innimellom. Det er sannsynligvis ikke så lurt med denne blandingen dersom målet er å få faste lesere, de som er innom får nemlig ulikt innhold hver gang.

Men så hadde jeg heller ikke noe mål om å få masse masse lesere, jeg trengte bare en utropskanal innimellom. Og det jeg trenger utløp for er alt fra anbefaling av en reise til bildedeling eller bare ett innfall jeg får (ok da, jeg har litt ekstra behov for å skrive om sosiale medier ting oftere enn annet).

Faktisk får jeg stadig tilbakemeldinger på at det fungerer selv om bloggen min er litt sånn der ambivalent... Og den ekstra kanalen jeg trengte har jeg fått, så da er jeg riktig så happy egentlig. Ja, jeg har til og med en del lesere ;-)

Jeg blogger forresten et par andre steder også, i litt mer rene blogger. Her kan du se hvor.

8 responses to “En ambivalent blogg

  1. «Utropskanal» er et bra begrep. Liker å lese bloggen din! :)

  2. Ja, mange som anbefaler at man holder seg til et tema.
    Men liver er ikke bare et tema, iallfall ikke mitt, og jeg ønsker å skrive om det som opptar meg. Motorsykkelkjøring , samfunnsspørsmål og personlig utvikling. Og det funker på http://karavanseraiet.no Noe tilbakemeldingene fra leserne også viser. Både på bloggen og i andre fora.
    Gode blogger blir lest, og leserne vil gjerne ha variert stoff som er godt skrevet. Tror selve leseopplevelsen er viktig for mange som leser blogger, ikke bare at innholdet er godt, men at det er leselig, med litt humor, litt snert, litt utfordring for leseren.
    Selv har jeg utvikla min egen formuleringsevne det halvåret jeg har skrevet karavanseraiet, ikke bare på grunn av tilbakemeldinger, men også fordi jeg har skrevet mer og legger mer arbeid i tekstene nå, enn jeg gjorde i starten.

    Har helt fra starten hatt gjesteskribenter som har skrevet om sine ting, gir variasjon og mulighet for å nå andre lesere. Hvis du kunne tenke deg å skrive om overjulenissens kontor, likemannsarbeid, sosiale fora eller noe annet er det plass til flere gjesteskribenter på Karavanseraiet :)

    Ha en fortsatt utmerket mandagskveld

    Kamelryttersken postet sist: «Nå har a gjort det igjen» http://karavanseraiet.no/?p=1557

  3. Tilbaketråkk: Forandringer

  4. Som førstegangs leser av bloggen din, så tror jeg den kan passe meg perfekt. Jeg liker alt litt og ingenting veldig mye. Dermed er det akkurat blogger som dette som kan holde min oppmerksomhet lenger enn 1 uke. Flott !

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
