Alternativ til julekalender på kontoret

Tenkte jeg skulle dele en alternativ julekalenderidè med dere. Denne ligner litt på «hemmelig venn» som noen kanskje kjenner fra barneskolen. Men her snakker vi hemmelig julenisse. Jeg har gjennomført dette på flere arbeidsplasser med stort hell.

Du gjør som følger. Lag ett brev til hver av dine kolleger der du tildeler dem en eller to (jeg anbefaler to) som de skal være hemmelig julenisse for i desember. Brevet kan foreksempel være fra overjulenissekontoret;-) Oppgaven til den hemmelige nissen er å legge noe hyggelig på pulten, i posthylla e.l. til kollegaen(e) de skal være nisse for. Hva er opp til hver enkelt, men jeg har vært borti alt mulig fra en mandarin eller twist til smak av julebaksten, en hyggelig pakke, julepynt eller ett kort med en hyggelig hilsen osv.  Noen er ivrige og kommer med noe flere dager i uka mens andre er mindre aktive. Det er også derfor jeg anbefaler at hver person har/er nisse for to personer. Da er det en sjanse for å få noe selv om den ene nissen er lite aktiv eller kanskje en del borte fra jobb.

Obs, det er viktig at dette er hemmelig og også at du som står bak holder for deg selv at du er «overjulenissekontoret.» Man kan gjerne oppfordre til å avsløre seg for dem man er nisse for siste dagen.

Det kan være lurt å opprette en eller annen form for responskanal til de som har spørsmål. F.eks. en e-postadresse for formålet (som overjulenissekontoret@yahoo.no)

Hilsen
Overjulenissekontoret på blant annet Kampen skole og i Norsk Revmatikerforbund ;)

3 responses to “Alternativ til julekalender på kontoret

  1. En idè etter min smak :)
    Utfordringen ligger i at vi er bare 8 på min arbeidsplass, og vi kjenner hverandre veeldig godt, så det blir en utfordring å holde det hemmelig hvem som gjør hva. Men det er verdt et forsøk :)

    • Sesilie Halland

      Absolutt mulig å få til likevel. Jeg har også gjort det i en gruppe med bare 10 stk. Pass på å sørge for at noen er nisse for deg selv også da ;)

  2. Tilbaketråkk: Karavanseraiet » Hyggelige kort og frosne servere

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
