something else is more important

Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important -Stephen Covey

Det er viktig for meg å være modig, å ta valg som fører meg videre. Jeg har skrevet litt om dette i Do something every day that scares you tidligere. Da jeg nylig sa opp jobben min uten å ha en ny å gå til gjorde jeg noe som virkelig var skremmende. Men jeg gjorde det fordi noe annet var viktigere, det var viktig for meg å ta steget ut av jobben jeg var i nå. Og jeg angrer ikke. Det at jeg kunne fortelle «verden» at jeg er ledig på jobbmarkedet ga umiddelbart frukter. Likevel har det ført til at jeg har fått nye valg som utfordrer meg. Det var nemlig veldig fristende å hoppe på den første aktuelle jobben som dukket opp. Men den første var jo ikke den beste. Ny runde med grubling fulgte og jeg har konkludert med at når jeg først var tøff nok til å si opp uten å ha noe nytt å gå til så skal jeg også være tøff nok til å vente til jeg får tilbud om en jobb jeg virkelig vil ha.

For mot handler ikke om fravær av frykt, men bevisstheten om at noe annet er viktigere…

Jeg har også bestemt meg for å ta en ny tatovering, fra før har jeg det kinesiske tegnet for courage på ryggen. Nå skal jeg tatovere inn sitatet «Do something every day that scares you.»

8 responses to “something else is more important

  1. Tøft å være modig.
    Ikke tøft som i tøff, men som i modig og bevisst.

    Lykke til :)

  2. Kjære Sesilie –

    Mot er så mye, å være modig innebærer så mangt.
    Heldigvis er det ulikt fra person til person hva den enkelte finner modig.

    Jeg synes du er veldig modig som tar et skritt frem, viser deg, retter ryggen og sier «Her er jeg!» Den som du lar deg ansette av (:-D) er heldige og har mye å se frem til -både som et rivjern på å fronte saker på en skikkelig måte, til å få utført alle de tingene det ikke er så lett å se må gjøres og som har lang erfaring med mennesker i ulike situasjoner.

    You go!

    :-)

    • Sesilie Halland

      Tuusen takk for hyggelige ord Maria, det setter jeg kjempepris på!

      Og jeg er så enig med deg, det å være modig er så forskjellig. Og det trenger ikke være noe stort som andre synes er modig for at det skal være det. Det handler om å være modig for sin egen del, å ta ett skritt videre, enten det handler om å ta en konkret utfordring, om å takle en sykdom om å hjelpe andre mennesker eller noe helt annet.

      • Enig med Kvinnekongen under her:

        Overskriften din,
        «something else is more important»
        er noe jeg skal skrive ned rett foran øynene mine og blingse på hver dag.

        Viktig, viktig!

  3. Hei S!

    Jeg leser innlegget ditt for andre gang i dag:) Har samme regel som deg: Gjør noe som skremmer deg hver dag også synes jeg tittelen «something else is more important» var herlig knagg å ha når man står ovenfor valgets kvaler -og det finnes et ukjent abstrakt alternativ, som ikke kommer med noen garantier.

    Worship fra Kvinnekongen og lykke til! Jeg henger med deg ;-)

    • Sesilie Halland

      Tusen takk Kvinnekongen! Heier tilbake ;)

      Som både du og Maria sier her, «something else is more important,» er kjempeviktig. Jeg hadde ikke egentlig tenkt å skrive denne bloggposten, men så ramlet jeg tilfeldigvis over sitatet:
      «Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important»

      Det legitimerte på mange måter de valgene jeg har tatt og er så viktig og riktig. Gotta love it!

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
