Et bagelprosjekt med påfølgende New York mimring

Det begynte med at Hobbykokken twitret en oppskrift på Bagels i dag tidlig. Bagels er godt og jeg har aldri laget det før så jeg bestemte meg for å prøve. Prosessen var litt mer omfattende enn vanlig ”bollebaking.” Blant annet det med koking av deigen, som jeg ikke aner hvorfor, var rart. Men det gikk likevel riktig så bra, resultatet kan du se her. Ok da, de ser ikke akkurat så veldig fine ut, men de smakte veldig godt!

Dette med assosiasjoner er morsomt. For når jeg begynte å tenke på Bagels tenkte jeg på min herlige tur til New York i fjor. Der bodde jeg på The Gershwin Hotel som absolutt anbefales som et litt annerledes hotell, sentralt plassert i east 27th street og med grei standard og greie priser. Dette hotellet har en nydelig kafè der jeg kjøpte svære kopper med american coffe og nystekte Bagels med smør til frokost mens jeg planlagte dagene i New York. Dette førte igjen til litt fotomimring og det igjen tror jeg resulterer i at neste New York tur ikke er langt unna. Ja, sånn kan det gå ;-)

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
