Me myself and I

Denne kule genseren har jeg kjøpt her i Oslo, men den var aller mest en hit da jeg var i New York i fjor høst. Amerikanerne elsker statments og denne er jo et godt eksempel. Jeg ble stadig stoppe på gata og spurt hvor jeg hadde kjøpt genseren.

Det kuleste var likevel da jeg kom inn på en kafè i Meetpacking district i NY. Der kom en av kafèsjefene rett bort til meg og spurte om jeg visste hvilken låt teksten på genseren var hentet fra. Nå vet jeg at Beyoncè har en låt som heter det, men kom ikke på den da og det var heller ikke den han tenkte på. Men jeg fikk med meg en lapp med De La Soul og Me my selv and I. Dette viste seg å være en ganske kul låt fra 1989 som du kan høre her:

Genseren er forresten usedvanlig deilig i tillegg ;)

2 responses to “Me myself and I

  1. Nå måtte jeg Google for det er ikke dem jeg forbinder med «Me Myself and I. Jeg tenkte på 1980 og Joan Armatrading :-)
    Men det var visst noen før henne også: http://en.wikipedia.org/wiki/Me,_Myself,_and_I

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
