Ja, jeg innrømmer det – jeg eeelsker å organisere

Logistikk, innkjøp, leker, konkurranser, skape oppmerksomhet, fikse og ordne – i det hele tatt organisere kurs, events, aksjoner… Jeg digger det! Jeg digger hver minste detalj fra å lage invitasjoner som selger via det å sørge for at alle trives til å – ja, faktisk rydde dagen derpå

Med siste event #cavatweetup (som du også kan lese om her, her og her) friskt i minne måtte jeg bare skrive noen ord om min passion for organisering. En kjapp titt på hashtagen #cavatweetup viser at arrangementet var vellykket. Noe jeg mener er en kombinasjon av riktig konsept og det å legge til rette for at alle skal trives. Denne gangen også en god kombinasjon av meg selv og «my partner in crime» Frk. Cava

Listen over ting jeg har organisert er lang, når jeg tenker meg om har faktisk det å organisere ting og tang med mange mennesker vært en sentral del av alle mine jobber de siste ti årene. Jeg har blant annet vært prosjektleder for Støypatruljen, hovedansvarlig for arrangementer med prinsessebesøk og leder for skolefritidsordning med 120 barn og 10 ansatte. Jeg kan også nevne ansvar for sommerleire med 100 deltakere, reiseleder til Spania, mengder av kurs for barn, ungdom, foreldre med funksjonshemminger/kronisk sykdom, salsakurs og sosiale medier kurs.

Jeg setter størst pris på de tingene der jeg har tatt initiativet til å starte noe og videreutviklet det til noe større og bedre. Da vi startet Internasjonal dag på en skole jeg var SFO leder ved er et godt eksempel på dette. Det begynte med at vi på SFO arrangerte Internasjonal dag for barn og foreldre på SFO og samlet inn penger til et bistandsprosjekt. Etter et par år var Internasjonal dag etablert som et årlig arrangement der hele skolen (ca 300 elever) var med og lokalmiljøet ble engasjert, fortsatt var det jeg som var ansvarlig. Det er fem år siden jeg sluttet å jobbe på denne skolen, men Internasjonal dag lever fortsatt og samler inn tusenvis av kroner til bistandsarbeid hvert år.

Jeg er også så heldig at jeg innehar kompetanse på de fleste områder som er aktuelle ved slik type organisering. Jeg kan markedsføring, informasjon, salg, logistikk, ledelse og jeg er sosial, utadvent og strukturert. Dette betyr ikke at jeg nødvendigvis er perfeksjonist til fingerspissene og alltid har en ryddig kontorpult og ett ryddig hjem. For det har jeg nemlig ikke…;-)

 So, that`s me – jeg er jenta som alltid er med i sosialkomitèene, julebordskomitèene og det meste ellers. Jeg er hun som lager julekalender til mine kolleger fordi jeg synes det er gøy og som eelsker at det koker litt rundt meg for så å nyte synet at fornøyde kurs- eller festdeltakere underveis. Med bruk sosiale medier ser jeg også veldig spennende måter å bygge opp og spre eventer, kurs og annet på – muligheter som kan føre det hele til en helt ny dimensjon. Love it!

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
