Feng Shui

Jeg har en bok om Feng Shui. Feng Shui er en gammel kinesisk praksis for å plassere og arrangere rom for å oppnå harmoni med miljøet. Feng Shui betyr «wind and water». Feng Shui har sin opprinnelse i taoismen og mye er basert på overtro, mens andre ting har mer bunn i virkeligheten. Jeg har sett mye flott som er innredet etter Feng Shui. I min

Feng Shui

Feng Shui

bok står det små sitat relatert til hva du  bør gjøre og ikke gjøre når du skal innrede et rom. Her er et par morsomme varianter som jeg fikk lyst å dele:

«Don`t keep more then a few books in your bedroom; they are to stimulating»

«Do use a fox outdoors for protection»

«Don`t position a mirror  so that it cuts off any part of your reflected head. To do so is unlucky indeed!»

Jeg tenker mitt, tviler på jeg kommer til å etterleve Fengu Shui neste gang jeg skal innrede en leilighet, men ett og annet smart tips finner man der.

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
