Twitter IRL

Det er mange grunner til at jeg bruker Twitter over snittet aktivt. Det sosiale behovet står sterkt, man kan faktisk være sosial samtidig som man har en rolig kveld hjemme. Det digger jeg. Andre grunner er faglig og dagsaktualisert oppdatering. Muligheten til å få tilgang på uendelig mye informasjon jeg ikke visste jeg trengte ;) Og til å diskutere den med andre som interesserer seg for det samme. Jeg har et bredt interessefelt og på Twitter finner jeg dem alle.

Til tross for dette tror jeg ikke at jeg ville vært så aktiv på Twitter om jeg ikke traff medtwitrere IRL (In Real Life). Som så mange andre er det ikke så mange av de jeg følger eller mine følgere jeg faktisk kjente fra før, ergo jeg treffer dem ikke rett som det er. Etter hvert treffer jeg noen fordi man henger i samme fagmiljø, men da er Twitter ofte inngangsporten til å ta kontakt.

Tweetups, blant annet den faste månedlige #tweetuposlo er ett av de stedene jeg treffer mange twitrere, i tillegg har jeg selv vært med å arrangert egne jentetweetups og tatt initiativet til å treffe hyggelige twitrere på andre måter. Dette å møtes IRL beriker mitt twitterliv og er kanskje det som avgjør at jeg faktisk bruker det så mye ellers. Jeg hadde nok gått raskere lei hvis jeg faktisk aldri traff noen av dere. På denne måten beriker Twitter både mitt sosiale og faglige liv og jeg har fått mange gode venner og vært med på mye spennende takket være Twitter. Og neida, dette betyr ikke at jeg var asosial før Twitter, jeg har bare fått en enda bredere og bedre vennekrets ;) Er det rart jeg er litt forelska i Twitter?

One response to “Twitter IRL

  1. Britt Helén

    Helt enig!
    Jeg var heller ikke asosial før, men etter at jeg ble aktiv twitrer har faktisk Twitter-bekjentskaper IRL beriket min hverdag; i stor grad i festlige sammenhenger, men også faglig sett. Plukker ut et og annet nyttig, både fra webfolk og andre med interesser eller fagområder jeg følger med på.

    Det er også lettere å treffe twitrere man allerede har skrevet en del med og/eller følger. Det er dessuten lettere å ta initiativ til å møtes IRL om det er noe man har felles interesse i. Ganske nyttig og berikende, og gjerne ganske uformelt!:)

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
