Reisefeber

Jeg eeelsker å reise og liker også å holde en liten oversikt over hvor jeg har vært. Så nå har jeg tenkt å bruke bloggen litt til å holde oversikten og oppdatere når jeg har vært på nye steder. Denne bloggposten er nok mest interessant for meg selv. Men om du leser den og ser jeg har vært på et sted du vurderer å reise til – så kan du jo spørre om noen tips ;)

Her har jeg vært i Europa:

England – flere ganger i London, elsker London! Også vært i Newcastle og Brighton. Bilder fra en Londontur. Bloggpost om Brighton.
Irland – har bodd tre måneder i Dublin, fantastisk by! Har også vært på bil- og togtur rundt mesteparten av Sør-Irland; Galway, Cork, Kilkenney osv. Herlig land å feriere i.
Frankrike – Paris, Nice, Antibes. Likte veldig godt Nice som er en god kombinasjon av moderne og tradisjonell by, strand, god mat og shopping. Bilder fra en tur til Paris.
Monaco – Monaco er førs og fremst biler og båter, fine sådan. Ikke noe særlig uteliv. Greit sted å ha sett. Fikk med meg starten av Tour de France i 2009 der – det var stas
Sverige – Stockholm og Gøteborg, mindre turer
Lithauen – bare en snartur i Villnius som virket som en veldig flott by
Italia – Como, Milano og Roma. Alba, Piemonte har jeg blogget om. Italia er bare flott!
Sveits – Zurich – fin by, men må ikke sees. Var også på et 3000 meter høyt fjell med gondolbane, kult! Tok toget fra Zurich til Como i Italia – flott måte å se Sveits på.
Tyskland – Hamburg, fin og koselig by. Berlin som jeg har blogget om
Hellas – Skopelos, en av de grønnere øyene i Hellas. Fint
Danmark – København
Polen – Krakow, utrolig flott by. God blanding av historie og flotte bygninger, men moderne shopping og billig
Ungarn – Budapest, virket som en veldig flott by, men fikk ikke sett så mye
Malta – fikk sett veldig lite, men det jeg så var veldig bra
Island – kaldt, annerledes, flott. Nydelig mat.  Den Blå Lagune anbefales og bra shopping
Estland – Tallin, veldig flott by – kombinasjon av tradisjonell og moderne. Billig og bra uteliv
Spania – Et par ganger i Barcelona. Elsker Barcelona! Mange ganger i området rundt Alicante på Costa Blanca kysten. Utrolig flott område. Byen Altea anbefales spesielt. Spania er kongeland uansett!
Nederland – flere ganger i Amsterdam – shoppeby, partyby, flottby – alt
Bulgaria – Sunny Beach – anbefaler ikke så veldig tungt
Belgia – et par ganger i Brussel.  Bra by
Østerrike – Bad Hofgastein, koselig lite sted
Kypros – så stort sett innsiden av et hotel, men sikkert fint der

New York – ingen over, ingen ved siden

 

Her har jeg vært i USA

Los Angeles – gøy å ha vært der, strendene er herlige og Hollywood er Hollywood
San Francisco – kongeby. USAs Europa. Utrolig flott og spennende by
Kjørte Route 101 fra San Fransisco til Los Angeles – den flotteste kjøreturen jeg har hatt noen gang. Må gjøres en gang i livet!
New York – ingen over ingen ved siden

Her har jeg vært i Asia:

Thailand – 1 dag i Bangkok teller vel knapt, men bra shopping der da.
Kambodsja Fantastisk land, bloggpost
Vietnam – Mine tre dager i Ho Chi Minh byen
Kina Min tur til Beijing kan du lese om her
India min tur til Goa kan du lese om her

 

Her har jeg vært i Sør Amerika:
Peru – var rett og slett helt fantastisk. Blogg her. Beste ferien jeg har vært på noen gang.

Jeg har jo reist en del i Norge også da. Her kan du se min lille fotodokumentar fra Bergensbanen

2 responses to “Reisefeber

  1. Knut

    Er du glad i å skrive om reiser så ta en titt på denne siden reiseforalle.com
    Det kommer ny info der hver dag, men det går ikke kjempefort. Ønsker deg en fortsatt fin dag og en god tur til Kina :)

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
