Kina here I come

I sommer skal jeg på ferie til Kina, nærmere bestemt Beijing og nærliggende områder i 10 dager. Jeg har reist mye, men bare i Europa og litt i USA. Det er på tide å oppleve den store kulturforskjellen og Kina er nok et bra sted å begynne.

Så da må alle vaksinene på plass og visum, mer jobb å reise dit enn på en vanlig ferie ja… Men jeg gleder meg og er spent på å oppleve et land med mye historie og politiske utfordringer. Siden det er billig å bo der velger vi likegodt et bra hotell.

Har du tips til hva jeg bør se og oppleve – gjerne det som ikke er mainstream (men det også)?  Skriv gjerne i kommentarfeltet.

2 responses to “Kina here I come

  1. Hei

    Var du i Kina?
    Vi skal avgårde nå – sommeren 2012. Vi skal reise med Albatros Travel, fra Beijing til Shanghai via Yangtse-elven, bl.a. Har du noen gode tips?

Legg igjen en kommentar

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"
