Påske står for ski og Sunnmørsalpene!

Påske for meg er skiturer i Sunnmørsalpene og deilige dager heime på Urke! Mens andre drar på hytta, til utlandet eller blir i byen, drar jeg hjem. Utenfor mine foreldres hus er det nemlig bare å ta på seg skiene utenfor døra og du er midt i de flotteste fjellene du kan tenke deg.

For meg finnes det ingen andre alternativer enn akkurat det i påska. Legg til litt solkrem, den obligatoriske kvikklunsjen og solbriller og livet er akkurat så klisjèaktig og perfekt som det kan være.

Etter en deilig skitur venter lammesteik eller pinnekjøtt og rødvin før kvelden inntas sammen med slekta. Da spiller vi gjerne ett spill, prater eller leser deilige bøker i massevis.

Ahh, jeg gleder meg! Lurer du på hvordan det ser ut på Urke og i området rundt? Ta en titt på dette fantastiske bildet (Urke ligger rett til høyre for der det står Leknes på bildet)

Motivasjon til trening gjennom sosiale medier

Jeg har nettopp blitt en av bidragsyterne på TreningGlede, blogg, twitter og facebook. Jeg digger bare konsepter som det TreningsGlede er bygd på – motivasjon for trening og informasjon om trening og kosthold gjennom sosiale medier.

Selv er jeg en av disse som liker å trene. Jepp, det er fullt mulig, jeg synes det er deilig å ta meg helt ut, få godfølelsen etterpå og ikke minst se og kjenne hvor godt kroppen har av det. I tillegg liker jeg beste å trene om morgenen – ja, jeg vet, noen av dere synes nesten det er kvalmende at noen både kan si at de liker å trene og til og med før jobb. Vel, da kan jeg fortelle dere at jeg er helt elendig på å trene om ettermiddagen noe som de fleste andre er veldig gode til. Så hadde jeg ikke trent om morgenen hadde det ikke blitt noe særlig nei. Og selv om jeg liker å trene så sliter helt klart jeg også med motivasjonen iblant. Noen ganger er ikke kroppen helt med, noen ganger er jeg for trøtt eller andre ting er mer fristende.

Hva som motiverer til trening er veldig individuelt. Jeg ble veldig glad da TreningsGlede dukket opp på twitter, da var det plutselig noen å «snakke med» om trening og noen som svarte meg når jeg skrev om trening. Det hjalp helt klart på min motivasjon. Og jeg vet mange andre har opplevd det samme. Jeg kom med idèen om hastagen #treningsuka like etter nyttår og det er over hundre stykker som har benyttet seg av den. Det er kjempemorsomt å se hvordan mange får stor glede og motivasjon kun ved bruk av en enkel hashtag. I dag fikk jeg tilbakemelding fra ei som sa at hun hadde blitt motivert til å gå 10 000 skritt per dag pga #treningsuka Tenk det! Noen ganger er det ikke mer som skal til.

Ja, jeg vet at det er litt kjedelig for de som ikke trener å lese alle #treningsuka tweetsene. Men det må dere nok bare leve med..:)

TreningsGlede i tre kanaler og twitterhashtagen #treningsuka er bare to eksempler på hvordan bruk av sosiale medier kan motivere til trening, det finnes flere. har du noen tips kanskje?

Litt om mine tanker om trening og motivasjon på tampen av uka… Og jeg anbefaler selvsagt TreningsGlede!

tweets

"Courage is not the absence of fear but the awareness that something else is more important"